Met de nummers Traag, JA!, Maria, Dramaen Culo heeft Bizzey meer dan 130.000.000 aan streams behaald op Spotify en is hij een gevestigde naam geworden binnen de urban-scene. Leo Roelandschap, alias Bizzey, heeft met zijn sound, wat te beschrijven valt als Baile Funk of Dembow, een nieuwe weg ingeslagen wat voor enorme successen heeft gezorgd. Maar hoe komt hij aan die successen en kan die ook behalen met zijn reeds uitgekomen nummer Drup?

Er is een bepaald concept dat vaak terugkomt in de liedjes van Bizzey. Zo wordt er een specifiek woord altijd herhaald, zoals bij het nummer JA! waar het woordje ‘ja’ meer dan vijftig keer wordt gezongen. Bij het nummer Culo is dit het woord, je verwacht het niet, ‘culo’ wat meer dan veertig keer wordt herhaald. De nummers zijn gemakkelijk mee te zingen en daardoor erg aanstekelijk. Dit zorgt ervoor dat een nummer ook in het buitenland populair kan worden, zoals het nummer Traag dat in Turkije is ontploft.

Verder zijn de videoclips ook een groot succes van Bizzey. Een paar clips bevatten schaars geklede dames die ritmisch met hun heupen bewegen, wat het over het algemeen erg goed doet op het internet. Maar ook de clips waar meer over nagedacht is doen het goed, neem als voorbeeld de clip van Drama wat meer dan 18.000.000 weergaven heeft. Dit is een clip waar een verhaallijn in zit.

Drup
Het nummer Drup bevat de bovengenoemde redenen van successen. Het woordje ‘drup’ wordt meer dan tachtig keer gezongen, het is een clubnummer en er zit een goede videoclip bij. Daarnaast wordt het nummer bijgewoond door de artiesten Kraantje Pappie en Jonna Fraser, die beiden ontzettend populair zijn in Nederland. Het nummer bevat een drum en basslijn waar je moeilijk op stil kan blijven zitten. Daarnaast is er een blij melodietje onder gezet.

Het is vooral een nummer dat je opzet wanneer je je in vreugdevolle sferen bevindt. Maar wordt het nummer een succes? Ja ongetwijfeld, het nummer heeft op dit moment 1.300.000 streams op Spotify en 657.000 weergaven op YouTube. Alles wat Bizzey aanraakt veranderd in goud.

Beoordeling
+ Originele videoclip
+ Catchy liedje